En heldag i Grandalen...

Hejsan.

Igår tillbringade jag dagen med Lellan, vi kollade på lite speedwayträning i det hypervarma vädret, sedan åkte vi ut till grandalen till Peder och Sally :) där vi tillbringade resten av dagen/kvällen. Först åt vi jätte god lunch som sally wokade ihop, sen åkte jag och Lellan och handlade i Älmsta köpte lite sallad och champinjoner till middagen, vi skulle bli många till middag så jag och Lellan köpte en proppfull påse med champinjoner för det är typ det godaste som finns att grilla.

Sen vart det fika när vi kom hem igen, Peder och Sallys sommargrannar och hela deras familj kom över på fika. Efter det tog jag och Lellan en skogspromenad med Rally och Iroc, släppte dom två lösa på en stor åker och dom vart överlyckliga. Sprang och lekte som bara den. :) När vi kom tillbaka var det dags att börja med maten så tessan Marinerade champinjoner och jag skärde sallad medans Sally marinerade köttet, det vart en jätte god middag.

Satt och smälte maten en liten stund, sen gick vi och spelade kubb, Jag, robin och Jonas mot Ante, Lellan och Malin. Vi vann iaf en gång :) Det vart lite för kallt efter en stund så då gick vi in, då vart det fullt hus med en gång, då sommargästerna och hela deras familj kom över, det vart kortspel i köket medans jag och Lellan och några till satt och kollade på Wipeout och Sanningens Ögonblick. Tillslut gick allt lite väl till överdrivt när det börjades med spöken och andar och jag ser ljuset m.m. m.m. Jag själv tycker bara sånt är rent trams och kan bara inte sluta skratta när folk pratar om sånt, Man kan ju undra och hon är besatt av Ghost whisperer eller så. Haha iaf att hon kollat aldelles för mycket på det.

Idag har vi inte gjort så mycke vart och fiskat men fick inge napp, Sen hyrde vi en film la oss i stugan och skulle kolla in den svenska filmen, eftersom Robin helst vill se svenska filmer. Det var tamefan den sämsta filmen jag någonsin sett vi kollade ungefär en kvart av filmen sen stängde vi av, Satte på Rallybrudar istället och den var jätte bra tycker jag lite dåligt slut bara annars helt okey.


nej nu har jag skrivit tillräckligt för idag tycker jag, ska kolla avsnittet av Färjan nu eftersom Anna är med i kvällens avsnitt :) Imorgon ska jag jobba med Frallan sen åker vi in på bowling sen stannar jag kvar i norrtälje eftersom jag har lov och allt, Så vi hörs vell kanske imorgon då!


Hejsvejs!

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR>>

NAMN>>
KOM IHÅG MIG?

E-MAILADRESS>> (publiceras ej)

BLOGGADRESS>>

KOMMENTAR>>

Trackback
RSS 2.0