Ullared resan

Hejsan!

Tänkte dela med mig av våran ullaredsresa :D


Det började kl 00:45 då vi lämnade Hallsta inatt, när vi kom till Edebo så började det snöa, sen kom det bara mera och mer. Tillslut var det snöstorm, hela vägen till södertälje så var det storm. Från södertälje ända till Jönköping var det isbana, så vi låg i 60-70 hela vägen typ. Vi stannade på vart ända ställe som gick att stanna på typ och ta bort alla snökocker som satt fast i hjulhusena,  och handlade kaffe och lite annat gott, allt vi har ätit dom här 24h vill vi hålla för oss själva haha massa onyttigt!

Kl 7 vart vi hungriga och stannade på donken för att få i oss lite frukost, där blev vi bemötta av en jätte sur indisk tjej, man såg på henne hur mycke hon hatade sitt jobb. Mia vart skit irriterad på henne :D haha

Vi forts. vår lilla roadtripp, och hamnade plötsligt i rondellen i Ryd där det stog en gubbe som HANDskottade rondellen, haha det såg lite kul ut. Men han ger vi en GoldStar! :)


Efter att ha suttit, legat och kört bilen i nio timmar så var vi äntligen framme på Gekås, väl där inne varade ju inte länge gick igenom affärn på 2 timmar då hade vi ledsnat, plus att vi var hungriga allihopa.. Sen fick vi springa in på SkoKanonen jag var tvungen att köpa ett par nya skor eftersom att i ullared så var det plus grader ute så snön var inte snö längre utan BLASK, så jag var dyngsur om skor, strumpor och fötter :(

Sen tog vi en lunch på en pizzeria där, maten smakade skit. Gick in på Net on Net jag köpte en mobil laddar till min bil. För jag hade ju batteri torsk. Sen var vi in på porrbutiken, sen nöjde vi oss och åkte hem.

Vi åkte därifrån vid 3 tiden, stannade på vägen i ca 7 olika butiker för att Mia skulle köpa en julgran, tillslut hittade vi en iaf. Handlade på bolaget hann vi göra också för vi kom ju på att det är bra att göra det nu för imorgon är bolaget stängt. Sen racade vi med Fårrden, blev omkörda av en risig bajsbrun Saab 900!!! Så fårrden vart lite arg då och körde om en porshe ist det var ju coolare. :) Sen hände det inte så mycket mera än att vi sjöng allsång hela tiden. :D


Nu är jag skit trött och imorgon är det julafton, skulle nog gå och lägga mig nu om jag var smart så man orkar med morgondagen.


Puss o Kram


Hejsvejs!


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR>>

NAMN>>
KOM IHÅG MIG?

E-MAILADRESS>> (publiceras ej)

BLOGGADRESS>>

KOMMENTAR>>

Trackback
RSS 2.0