Lördag på vätö...

Hejsan!

Imorse vaknade jag tio över sju av att det spöregnade, sen somnade jag om och vaknade inte förens Lellan kom och väckte mig vid halv tio. :) Då höll Frallis på att lagade frukost. Efter frukosten tog jag en dusch för att sedan åka och handla lite medans det ändå va lite halv dåligt väder.

När vi kom hem så sken solen igen och då började vi arbeta, plockade fram alla ute möbler och rensade ur växthuset. Sen var det dags för mig att göra min aldelles egen marinad, Frallan skärde upp köttet och jag marinerade det. Sen åkte vi och handlade igen för vi hade glömt lite grejjer. När vi kom hem så åt vi lunch grillade korv med bröd, och drack cider och öl. Vi skulle ha botten målat Frallans båt idag med men det gör vi nog imorgon istället om vädret tillåter.

Till middag ska vi grilla kött och koka potatis jag och Lellan ska göra den goda kantarell såsen, och lite sallad till det, plus en skivad baguette bit med lite sallad och grillad halloumi ost på. Mums!  Jenny och Fredrik och ungarna har vi bjudit över på middag idag igen. :)

Ikväll ska vi kolla på speedway också. Kanske uppdaterar mera innan jag ska sussa kudde! :)


Hejsvejs!

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR>>

NAMN>>
KOM IHÅG MIG?

E-MAILADRESS>> (publiceras ej)

BLOGGADRESS>>

KOMMENTAR>>

Trackback
RSS 2.0